| Live Role Play Games Igazi asztali szerepjátékok fórumos formában |
|
| Pszi | |
| | Szerző | Üzenet |
---|
Drake Shan Gangrel
Hozzászólások száma : 252 Age : 38 VP : 05 AKE : 06 Státusz : Gangrel Ancilla Registration date : 2008. May. 22.
Karakterinfo Faj: Vámpír
| Tárgy: Pszi Szomb. Szept. 27, 2008 10:52 pm | |
| Az alábbiakban néhány kevésbé ismert Pszi-diszciplina következik. A játékos karakter nem ismeri őket, ha csak nem tanulja meg egy mestertől. Tiszta elmePszi-pont: lásd a leírást ME: - Meditáció ideje: amíg a litánia tart Időtartam: amíg a litánia tart Mindannyian tudjuk, milyen nehéz is tökéletesen kiüríteni az emberi elmét: megtisztítani minden gondolatfoszlánytól, s átengedni a semminek. Azok, akik számára a meditáció mindennapos gyakorlat, persze könnyen elérik, hiszen ez az átlényegülés, a transz, vagy egyszerűen csak a maradéktalan pihenés első és legfontosabb lépése. Varázslók, Slanek éppen ezért nemigen folyamodnak ehhez a Pszi trükkhöz; semmi szükségük rá, s bizony tán még az értékét is kétségbe vonják. Ám a többi ember számára ugyancsak hasznos tudomány.
Felejtsük most el mindazt a magasztos eredményt, melyhez a tiszta elmén át vezet az út, s nézzük, milyen gyakorlati hasznot jelenthet ez a diszciplína az átlagos Pszi használónak.
A varázslatok egy része az emberek elméjében örvénylő gondolatok között fejti ki hatását - ha az áldozat tudata üres, a mágia nyilvánvalóan nem képes utat találni a gondolataihoz. Ezt a tényt használták ki e diszciplína megalkotói. Az elv rendkívül egyszerű: az alkalmazó semmi másra nem koncentrál, csak egy rövidke litániára (nem azonos a papok varázstudományával!), amit folyamatosan ismételget. Nem kell persze valójában megformálnia a szavakat, azoknak pusztán az elméjében kell megjelenniük. A litánián kívül minden egyebet száműz tudata legeldugottabb zugába. Minél erősebb a koncentráció, annál hatékonyabb az elmét kitöltő litánia, annál nehezebb az alkalmazó mentáltestét befolyásolni. A szüntelenül zsolozsmázott szöveg bármi lehet, a hatás szempontjából ez nem bír jelentőséggel. Általában valami rövidke mondat, amihez az alkalmazó kötődik. Ilyen lehet például: "Domvik, irgalmazz", vagy "Üres a tudatom".
A játékrendszer szempontjából minél erősebb a koncentráció - minél több Pszi-pontot használ fel az alkalmazó - annál hatékonyabb a védelem. 1 Pszi pont +5 módosítót ad a Mentál ME-hez, 2 Pszi-pont +10-et és így tovább. Ezek az értékek körönként értendők, azaz ha valaki egy percig (6 kör) +30-cal akarja növelni mentális védelmét, az 6x6 azaz 36 Pszi-pontba kerül. Fontos megemlíteni, hogy a diszciplína hátránya a folyamatos koncentráció, így emellett semmi más, koncentrációt igénylő cselekedet nem végezhető. Nem lehet közben sem varázsolni, sem egyéb diszciplínát használni - dinamikus pajzsot sem. Lehet viszont harcolni, menekülni, lovagolni, stb. Amennyiben ez az alkalmazónak megszokott cselekedete.
TudatnyitásPszi-pont: 1 ME: mentál Meditáció ideje: 2 szegmens Időtartam: 1 szegmens E diszciplína segítségével az alkalmazó képes megnyitni a tudatát valaki felé és befogadni (értelmezni) annak kivetülését az Asztrál illetve Mentálsíkon. Akik járatosak az elme hatalmának felhasználásában, hajlamosak ezt az érzést látványként leírni, noha nem az - ám így jellemezhető legkönnyebben. A diszciplína segítségével az alkalmazó képet alkothat a kiszemelt célpont Asztrál- és Mentáltestéről, annak védettségéről és felépítéséről. Segítségével egyértelműen meghatározható, ha valaki nincs jelen valamelyik síkon, vagy lelke valamely része fejletlen (például az állatok Mentálteste). Megállapítható továbbá, hogy az illető elméjét védik-e különböző pajzsok a mágikus behatások ellen. Azt azonban, hogy a pajzsok statikusak vagy dinamikusak, képtelenség elkülöníteni, ahogyan erősségük is rejtve marad. A hatásnak az áldozat nem képes ellenszegülni.
Legalább 3. fokú pszi használat esetén a diszciplína már többet enged látni a kiszemelt célpontból - fény derül elméjének felkészültségére is, azaz megállapítható, képes-e Pszi használatára vagy sem. Ez azonban csak akkor derül ki, ha az áldozat elvéti Mentál ME-jét. A pajzsok minőségéről valamint a Pszi alkalmazás szintjéről ilyen fokon sem szerez tudomást az alkalmazó.
Tulajdonképpen e diszciplína fejlettebb változata a Kyr metódus Aura érzékelése.
Forrás: Rúna magazin, 3. évfolyam.
| |
| | | Drake Shan Gangrel
Hozzászólások száma : 252 Age : 38 VP : 05 AKE : 06 Státusz : Gangrel Ancilla Registration date : 2008. May. 22.
Karakterinfo Faj: Vámpír
| Tárgy: Re: Pszi Szomb. Szept. 27, 2008 11:00 pm | |
| Érzéketlenség
Pszi-pont: 1/1kör ME: - Meditáció ideje: 5 szegmens Időtartam: lásd a leírást
A tan hasonló alapokon nyugszik,mint a fájdalomcsillapítás, alkalmazása azonban lényegesen eltérő. Az érzéketlenség diszciplína segítségével is a test fájdalomérzete szüntethető meg - ám ebben az esetben már előzetesen, tehát az alkalmazó a következőkben elszenvedett fájdalmat nem fogja érezni. Így minden megkötés nélkül harcolhat, nem zavarják a sajgó sebek. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem veszít Fp-iből; a veszteséget ellenben nem észleli, s 0 Fp elérésekor nem ájul el. Ekkor már az Ép-iből veszít, ha megsebesül.az Ép-vesztésből adódó levonások és módosítók csak 50%-ban hatnak a karakterre, azaz csak 2 Ép elérésekor kell Állóképesség-próbát tennie, hogy elájul-e. Ha eléri a 0 Ép-t, holtan bukik fel (a morális szabály persze itt is véd). A diszciplína nagy hátulütője, hogy az alkalmazó nem érzi, meddig bírja még, azaz nem tudja megmondani mikor lenne tanácsos menekülnie. Ez a játékban úgy oldható meg, hogy ilyenkor a KM vezeti a karakter Fp és Ép veszteségeit, a játékosnak pedig csak annyit mond el, hogy eltalálták-e vagy sem. A diszciplína alkalmazásához folyamatos, enyhe koncentráció szükséges, de emellett a karakter képes varázsolni, sőt más diszciplínákat is alkalmazhat. Ha úgy dönt, menekül és megszünteti a koncentrációt, ez egy teljes körét veszi igénybe. Ha ennél gyorsabban szűnik meg a diszciplína hatással, az alkalmazó egyetlen hullámban éli át a fájdalmat, amit eddig nem érzett. Ilyenkor köteles Állóképesség-próbát tenni, amit ha elvét, elájul, akármennyi Fp-je maradt is. Siker esetén átvészelte a sokkot. Természetesen, ha közben elfogytak az Fp-i, mindenképpen elájul.
Kitartás
Pszi-pont: 1/1 óra ME: - Meditáció ideje: 6 kör Időtartam: lásd a leírást
A metódus az alkalmazó kitartását, tűrőképességét nyújthatja meg. Rövid, egyperces meditáció után képes lesz órákat futni megállás, pihenés nélkül, vagy ébren maradhat a fáradtság legkisebb jele nélkül. Bármiféle cselekvést annyi órán át folytathat, ahány Pszi-pontot a diszciplína létrehozásába fektetett. Ez minden órában egy Pszi-pontjába kerül, tehát összesen annyi ideig képes fenntartani az állapotot, ahány Pszi-pontja van. A folyamat során nincs mód a Pszi-pontok visszanyerésére. Ettől eltekintve az alkalmazó bármit tehet: harcolhat, futhat, de akár varázsolhat vagy egyéb diszciplínát is használhat. A metódusra értelemszerűen csak akkor van szükség, amikor a természetes tartalékok már kimerültek. Ha tehát egy vándor hosszú útra ér, csak akkor folyamodik Pszi-erejéhez, amikor a rövid pihenők már nem képesek felfrissíteni. Ne feledkezzünk azonban meg az érem másik oldaláról: a kitartás nem helyettesíti a pihenést, csak mozgósítja a szervezet tartalékait és elodázza az alvás szükségességét. Amint vége szakad a diszciplínának, az alkalmazót ólmos fáradtság keríti hatalmába. 1k6 percen belül elalszik, s nem ébred fel annyi órán át, amennyit a diszciplína hatása alatt töltött. Ez az álom olyan mély, hogy a karaktert semmiféle módszerrel nem lehet fölébreszteni, még Pszivel sem. Alvás után frissen és kipihenten ébred ha legalább 8 órát aludt, Pszi-pontjai teljesen visszatértek, akárcsak a természetes alvásnál.
| |
| | | | Pszi | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|