A játékkal kapcsolatos szabályok.
A játék a Withe Wolf (a továbbiakban WoW)cég univerzális játékszabályai szerint zajlanak amelyek minden játékrendszerükre érvényes amely a általuk megalkotott Word Of Darkens (a továbbiakban Sötétség Világa) világokon uralkodik.
És ami elkerülhetetlen mivel a játékrendszer amit használni fogunk a WoW cég levédett tulajdona ezért a oldalon a cég kiadványiból sem részeket sem egészeket nem lehet reprodukálni a jogsértések elkerülése végett. Tehát kérek mindenkit ennek betartására a kellemetlenségek elkerülése végett és az oldal alapítoinak se okozhasson senki kellemetlenséget jogi huzavonákkal.
A játékos karakterek
A jelenlegi helyzetben a Sötétség Világában a mesélői ismereteim a Vámpírokra 90%-ban, Halandok 70%-ban, Varázslok 30%-ban (továbbképzés folyamatban), Vérfarkasok 20%-ban, Szellemek 10%-ban, Tündérek 10%-ban korlátozodnak. A helyzetböl fakadóan a modul elején csak halandó vagy vámpír karakter indítása lehetséges amit velem mesélővel le kell, hogy egyeztessen a karakter tulajdonosa.
Játékmenettel kapcsolatos szabályok
Meseszálak
A mese New York városában fog játszodni a Sötétség Világának minden szabályszerűségével ez egy sötét elkeseredett város (maskarádé, alvók, éberek, vámpírok, varázslok, farkasfattyak, szellemek, stb)
A mese több párhuzamosan létező szálon fut, akár más idősíkokon is. Ezáltal világosan követhetőek az egyes jelenetek, nem folynak össze más játékosok eseményeivel.
Ha valaki nem tudna hozzászólni, más pedig gyakrabban ráér, akkor sem zavarodik össze a történet.
A témákat helyszínenként, illetve induló szálak szerint hoztam létre, ott fut az adott karakter fő szála, de egyes jelenetek során átválthat a karakter története egy másik témához.
Az új játékosok akkor szólhatnak elsőként a meséhez, amikor karakterüket bemesélte a Mesélő.
Tapasztalati pontok
A Tapasztalati Pontokat játék közben, egy-egy izzasztóbb jelenet, kreatív megoldás, tetszetős ötlet, eredményes megoldás után osztom, ezen a fórumtéma hasábjain.
Elköltésükre az alapkönyv szabályai alapján van lehetőség, bizonyos mértékű tanulás után. Vagyis alapjában véve azokra a dolgokra tehettek pontot, amelyeket a játék közben aktívan, rendszeresen használtatok.
Diszciplinák és adományok
A diszciplinák és adományok sikerét az előadásmód alapján határozom meg, nem fogok rá dobni. Bizonyos, véletlenen múló helyzetek során igénybe veszem majd a dobókockákat, de nem lesz jellemző a kockacsörgés. Smile
A diszciplinák és adományok használata az alapkönyvben leírtak szerint zajlik:
1. A játékos leírja szándékát és a felhasználandó diszciplínákat vagy adományokat, de a hatás kifejtését a mesélőre bízza. A varázslás szubjektív, a játékos szemszögéből zajlik, tehát kerülendők az olyan mondatok, amelyek külső szemszögből valóak - kivéve bizonyos egyedi eseteket.
2. A Mesélő az előadásmódnak megfelelően meghatározza a hatás sikerét. Ha a játékos olyan elemeket használ, amelyek nem alkalmazhatóak az adott diszciplínával, és a mesélő nem tudja elérni a játéklost, hogy megbeszélje, mit is szeretne pontosan, akkor a játékos hatása "sikertelennek" tekintendő.
Karakterek:
Új játékosok a következőképpen csatlakozhatnak a játékhoz. Előzetesen egyeztetik a Mesélővel az elképzeléseiket a karaktereikről (előtörténet, jellemzés, némi statisztika), majd ha megfelelően kialakította, beírhatja a szereplők közé a -= Szereplők =- téma Játékosok karakterei altémájába, az ottani első hozzászólásban ismertetett helyes formázást betartva.
Ezután létrehozok számára egy témát a játékon belül, amelyben indul a szála. Kivételes esetekben bizonyos karakterek történetei már létező szálakhoz kapcsolódva indulnak el.
Az NJK-k (Nem Játékos Karakterek) kidolgozását elvégezhetik az egyes játékosok - sőt, a kapcsolatok, szövetségesek és más hasonló, a JK-khoz kötődő szereplőknél kötelező! -, de a Mesélő irányítja őket. Kivételes esetekben előfordulhat, hogy egy NJK-ból később JK válik, vagy szomorúbb esetben fordítva, ha egy játékos nagyon hanyagolja a szálát, és a mese továbbfolyását akadályozza ezzel.
I.
A hozzászólások szabályai
1.) Leírás
Normál formázással történik. Sajátos kifejezések, pl alvó, felébredett, diszciplínák, stb. esetleg használható DŐLT formázás.
2.) Hangos beszéd
A karakter hangosan kijelentett szavait DŐLT betűvel jelöljük és gondolatjellel kezdjük! Lehetőség szerint törekedjünk arra, hogy regényszerű legyen a mondatszerkesztés: fűzzük hozzá legtöbbször, hogyan, miként "mondja" azt a karakter, ne csak mondja! Persze van, amikor egyértemű a hangsúly, ilyenkor nem szükséges színesítő szöveg.
3.) Gondolatok
A karakter gondolatait az 1.) szerint formázzuk és tegyük kerek zárójelek közé, ezáltal elkülönül majd a beszédtől!
4.) Játéktechnikai megjegyzések
A játéktechnikai megjegyzéseknél használjunk a SPOILER funkciót, ezáltal elkülöníthető a többi szövegtől, és nem bontja meg a mesét! Játéktechnikai megjegyzésnek minősül az Akaraterő pont, Diszciplínák aktiválása, különféle harci cselekedetek és körök taglalása.
5.) Fogalmazás
A szavakat írjuk ki rendesen, ne rövidítsünk! Számok helyett inkább betűvel írjuk ki a dolgokat! Ügyeljünk a helyesírásra és a stílusos megfogalmazásra. Vigyorgó pofácskák helyett írjuk le a hangulatot!
6.) Illem
Tartsuk be a fórumetikettet!
Ne káromkodjunk (ha mégis kellene a történetben, lehetőleg irodalmian tegyük Wink), ne szidjuk a másikat stb.!
7.) Játékon kívüli megjegyzések
Kérek minden olvasót és játékost, hogy a játékon kívüli hozzászólásait a külön erre a célra létrehozott
-= OFFtopic =- nevezetű téma alatt intézze. A szálaknál ne legyen semmi OFF (még OFF-fal jelzett szövegrészletet sem)
Üdvözlettel Kabata Norobu
Ui Ha bárkinek bármilyen játéktechnikai kérdése lenne keressen meg privátban előre is köszönöm.