Zen Admin
Hozzászólások száma : 634 Age : 39 Registration date : 2007. Dec. 21.
Karakterinfo Faj: Ember
| Tárgy: Help Desk Hétf. Ápr. 21, 2008 4:16 pm | |
| Amit a karakterlapról tudni érdemes:Ez itt egy példa karakterlap. Nagyjából látszik rajta a lényeg, bár kissé hiányosan van kitöltve.
Fejléc
Név: Ide kerüljön a KARAKTERED neve.
Játékos: Ide a TE neved kerüljön, ami lehet a valódi teljes neved, valami becenév, bármi, csak a későbbiekben mindig azt használd, hogy tudjuk, kié a karakter. (Vagyis mi nem, csak a Kalandmester).
Krónika: Ide kerüljön az aktuális krónika neve. Jelen pillanatban az Árnyékháborúk New York-ban.
Természet: Ide kerül a karaktered vele született természete. Ehhez segítséget nyújt a VTM szabálykönyv 102. oldala.
Viselkedés: Ide kerül az a viselkedés, amit a karaktered a természete mellett a világ felé mutat. Segítség ugyancsak a 102. oldalon.
Klán: Ha vámpírként kezdesz, klánt kell választanod. A 13 klán leírását megtalálod a szabálykönyvben (66. oldaltól).
Generáció: Minden vámpír alapvetően 13. generáción kezd, viszont a Generáció háttérrel lehet ezt módosítani 8.-ig, ami Vértartalék előnyöket rejt magában.
Menedék: Az a hely, ahová a vámpír a napfény elől visszahúzódik. Megadása opcionális.
Koncepció: Ide a karakter „foglalkozása” kerül. Példákat a koncepciókra a szabálykönyv 101. oldalán találsz.
Tulajdonságok
Ide kerülnek a karaktered tulajdonságai. Ez 7/5/3 felosztásban jelentenek szabadon költhető pontokat. Nagyon fontos, hogy az első pontok ajándékok, tehát mire kitöltöd, úgy kell kinéznie, hogy 10/8/5. A számok felcserélhetőek, attól függően, hogy a karaktered melyik tulajdonságcsoportja a domináns, melyik átlagos és mi a gyengesége. A pontokat nem lehet átcsoportosítani, tehát olyat nem lehet pl. hogy 6/6/3. A pontokat a tulajdonságokhoz, és azok pontos leírásait a szabálykönyv 113. oldalától találjátok meg.
Képességek
Ide kerülnek azok a képességek, amik vele születettek vagy tanultak. Itt 13/9/5 a pontleosztás, ugyanúgy felcserélhető, de nem átcsoportosítható. Itt nincsenek ajándékpontok. A képességek ponttáblázatát a szabálykönyv 118. oldalától találjátok.
A Tulajdonság és Képesség pontokat MUSZÁJ elköltened, nem átvihetőek.
Háttér
Itt lehet meghatározni sok olyan előnyét a karakternek, amiket a múltból, esetleg a régi életéből hozott, pl. anyagi háttér, generáció, mentor, stb. Vannak olyan hátterek (ElonyHatranyHatterekOsvenyek), amiket csak mesélő engedélyével lehet választani, mert hatalmas előnyt jelentenek, ilyen például a példában szereplő kor háttér, ami sok szabadon elkölthető pontot ad, ezért nem válsaztható szabadon, CSAK MESÉLŐ ENGEDÉLYÉVEL! Háttérre 5pontot lehet elkölteni. A hátterek leírásait a szabálykönyv 129. oldalától találjátok meg.
Diszciplina
A diszciplinák a klánokra jellemző mágikus vagy pszichikus képességek. A diszciplinák kiválasztásánál nézd meg, milyen jellemező diszciplinái vannak a választott klánnak, és azokat használd fel. Erre 3pontod van, de kérlek a fő diszciplina nevét tüntesd fel (pl. Fátyol, Ezer Arc, Jelenés), mert ahhoz könnyebb hozzákeresni az alcsoportot. A diszciplinák leírásait a 146. oldaltól találjátok.
Erény
Az erényekre is az jellemző, hogy az első pont „ajándék”, tehát az nem számít bele az itt elkölthető 7 pontba. Tudni kell, hogy az Emberség a Lelkiismeret/meggyőződés és az Önuralom/ösztön pontjainak összege, és az a legideálisabb, ha ez eléri a 7pontot, ez alatt nagyon nehéz a vámpírral játszani. A Bátorság az Akaraterőt adja. Sem az Emberségnél, sem az Akaraterőnél nincsenek ajándék pontok! Ezek pontos leírását a 134. oldaltól találjátok meg.
Előny/hátrány
Előnyökre 7pontot lehet felhasználni. Hátrányt viszont minden esetben a Mesélő választ hozzájuk, amiket menet közben fog kijátszani. Ezeket az ElonyHatranyHatterekOsvenyek könyv 72. oldalától találjátok meg.
Vértartalék
A Vértartalékod a Generációd szintjétől és a szerencsédtől függ. A Vértartalékodat ugyanis a kocka dönti majd el annak függvényében, hányadik generációs vámpír vagy. Erről bővebben a szabálykönyv 138. oldalától olvashatsz.
Egészség
Mivel karaktered a megalkotásakor teljesen ép, ezt nem kell kitöltened, viszont itt vezetheted, hogy ha harcok alkalmával megsérült, vagy bármi történt vele, ami miatt megsérülhetett. Bővebb info: szabálykönyv 141. oldal.
Tapasztalat
Tapasztalati pontokat az epizódok végén kapsz a Mesélőtől, attól függően, hogyan oldottál meg egy-egy nehezebb szituációt, küzdöttél meg az eléd gördített akadályokkal és mennyit tanultál a dologból. Ezeket nyugodtan elköltheted „szabadon elkölthető” pontokként.
További hasznos információk
Ha a karaktered Tulajdonság vagy Képesség terén eléri a 4 pontot az 5-ből, köteles vagy neki Specialitást választani. A specialitás olyan különleges képesség, amiben a karaktered különösen jó, mondhatni profi.
Ne feledkezz meg róla, hogy a fentebb felsorolt pontok mellett van 15 „szabadon elkölthető” pontod, amihez a szabálykönyv 102. oldalán található Szabadon elkölthető pontok című átváltási táblázatát használd. A táblázat értelmezése: a számok azt jelentik, hogy az adott dologra hány pontot kell feláldoznod a szabad pontjaidból. Van 15 szabadon elkölthető pontod. Diszciplinát akarsz venni érte. Mivel a Diszciplina 7/pont, ezért 2pontot tudsz venni a 15pontodból, mert 14/7=2 és még marad egy pontod, amit már csak 1/pontra tudsz elcserélni. Ugyanez a szabály vonatkozik a különleges hátterekkel járó esetleges plusz pontokra is.
| |
|